Bir Milyonda Bir Sesim Nerede?

“Vatan için ölmek de var, / Fakat borcun yaşamaktır.” diyor Tevfik Fikret. Evet, günü ve yeri geldiğinde ölmek kuşkusuz haktır. Ancak unutulmamalıdır ki bir öğretmenin görevi milletini çağdaş uygarlık seviyesine çıkarana kadar borcu insanca yaşamak ve insanı yaşatmaktır. Bu insanlık davasında konuşan, açıklama yapan, ses veren, hakkı tutup kaldıran her birey bence Hz. İbrahim’e su götüren bir karınca gibidir. Hangi taraftan olduğu bellidir. Ama bir fil gibi gücü yettiği halde tüm kutsallar için sesleri arşıalayı titretenlerin sesi, elleri ve kendileri mevzu muallim olunca neden titremektedir? Yoksa yeryüzünün kandilleri olan bir alimin ölümü, alemin ölümü gibi değil midir? İnsanlara insanlığı öğreten bir insanın canı kutsal değil midir? Mesleklerin anası, peygamberlik mesleği öğretmenliğin hiç mi bir kutsiyeti yoktur? Yanıtınız yok ve değil ise, bir öğretmen olarak tek sözüm biz size hiçbir şey öğretememişiz. Haklısınız, biz öğretememişiz, suç bizde. Bir milyon öğretmenden birlikte bir ses, tek ses çıkmıyorsa milyondaki sıfırların başındaki  “1” eksik demektir. Ve o bir olmadıkça sıfırların hiçbir anlamı yoktur çünkü o “1” karakterdir.

Fatih Koç,Aralık 2017,İstanbul

Yorumlar

Popüler Yayınlar