Neden/sizce…?


Bugünlerde çocukluğumu hatırlıyorum neden/sizce…? Küçükken haydi saklambaç oynayalım dediğimizde birileri çıkar, “Barış da oynuyor mu?” diye soruverir ve üstüne eklerdi: O oynarsa evet, ben de oynarım; o oynamazsa hayır, ben de oynamam derdi. Barış kim mi? Eğitimcilere göre sosyometride en çok tercih edilen birey, küçük bir çocuğa göreyse eli ayağı düzgün, yakışıklı, ergenliğe erken girmiş olmanın verdiği özgüvenli, popüler oğlandır. İnanıyorum ki az çok hepimiz böyle bir durumla karşılaşmışızdır. Oysa ta o zamanlardan beri beni düşündüren en basitinden bir oyunu oynamak için insanın kendine sorması gereken soru: Bu oyunu oynamayı ben mi istiyorum yoksa bunu o mu istiyor? Eğer ki cevabınız o istiyorsa ben oynarımsa bu kendinizi bütün benliğinizle yok saymaktır ki insanın dünyada kendine yapıp yapabileceği en büyük haksızlıktır. Oku diyen Yaradan’ın emrini sadece harfleri sese dönüştürmek olarak görüp anlama yetisini işe koşmayıp fikirleri harekete evirmenin gereğini yerine getirmediğiniz için yani düşünmeyip körü körüne birinin söylemine dayandığınız için var oluşunuzu yok oluşa çevirmiş sayılırsınız. Bir Türkçe öğretmeni olarak her seviyeye amaç-sonuç, sebep-sonuç cümlelerini birbirinden ayırt etmenin noktalarını anlatmışımdır. Size de kısaca bu noktayı anlatırsam o da şöyle olur: Amaçlar daha gerçekleşmemiştir, olacaktır; sebeplerse gerçekleşmiştir, geçmişte olmuştur. Bence insanlar karar verirken amaçlara değil sebeplere bakmalı. Çünkü gerçekçi, hamasetten uzak kararlar gerçekleşmemiş amaçlara değil, iyi ya da kötü yaşanmış olmuş sebeplere dayanmalıdır. Gelmek istediğim nokta “Güçlü Türkiye için” ifadesi bir amaçtır ve eminim ki önümüzdeki halk oylamasında evet diyenin de hayır diyenin de amacı budur. Çünkü bu topraklarda yaşayan her Türk vatandaşı huzurlu toplumsal hayatımızın devamı için buna mecburdur. Hülasa millet olarak o varsa ben de varım gibi çocukça bir mantıktan artık kurtulmalıyız. Yüce Türk Milleti olarak amacımız bir, dilimiz, dinimiz, vatanımız, bayrağımız, sevinçlerimiz, üzüntülerimiz bir lakin sebeplerimiz farklı olabilir. Umarım tarafsız bir şekilde aşağıda verdiğim bağlantıdan milletimizin her ferdi vereceği kararlar için kendi sebebini kendi bulur. Saygılarımla…



Fatih Koç,İstanbul,Ocak 2017

Yorumlar

Popüler Yayınlar