Neden/sizce…?
Bugünlerde çocukluğumu
hatırlıyorum neden/sizce…? Küçükken haydi saklambaç oynayalım dediğimizde
birileri çıkar, “Barış da oynuyor mu?” diye soruverir ve üstüne eklerdi: O
oynarsa evet, ben de oynarım; o oynamazsa hayır, ben de oynamam derdi. Barış
kim mi? Eğitimcilere göre sosyometride en çok tercih edilen birey, küçük bir
çocuğa göreyse eli ayağı düzgün, yakışıklı, ergenliğe erken girmiş olmanın
verdiği özgüvenli, popüler oğlandır. İnanıyorum ki az çok hepimiz böyle bir
durumla karşılaşmışızdır. Oysa ta o zamanlardan beri beni düşündüren en
basitinden bir oyunu oynamak için insanın kendine sorması gereken soru: Bu
oyunu oynamayı ben mi istiyorum yoksa bunu o mu istiyor? Eğer ki cevabınız o
istiyorsa ben oynarımsa bu kendinizi bütün benliğinizle yok saymaktır ki
insanın dünyada kendine yapıp yapabileceği en büyük haksızlıktır. Oku diyen
Yaradan’ın emrini sadece harfleri sese dönüştürmek olarak görüp anlama yetisini
işe koşmayıp fikirleri harekete evirmenin gereğini yerine getirmediğiniz için
yani düşünmeyip körü körüne birinin söylemine dayandığınız için var oluşunuzu
yok oluşa çevirmiş sayılırsınız. Bir Türkçe öğretmeni olarak her seviyeye
amaç-sonuç, sebep-sonuç cümlelerini birbirinden ayırt etmenin noktalarını
anlatmışımdır. Size de kısaca bu noktayı anlatırsam o da şöyle olur: Amaçlar
daha gerçekleşmemiştir, olacaktır; sebeplerse gerçekleşmiştir, geçmişte
olmuştur. Bence insanlar karar verirken amaçlara değil sebeplere bakmalı. Çünkü
gerçekçi, hamasetten uzak kararlar gerçekleşmemiş amaçlara değil, iyi ya da
kötü yaşanmış olmuş sebeplere dayanmalıdır. Gelmek istediğim nokta “Güçlü
Türkiye için” ifadesi bir amaçtır ve eminim ki önümüzdeki halk oylamasında evet
diyenin de hayır diyenin de amacı budur. Çünkü bu topraklarda yaşayan her Türk
vatandaşı huzurlu toplumsal hayatımızın devamı için buna mecburdur. Hülasa millet
olarak o varsa ben de varım gibi çocukça bir mantıktan artık kurtulmalıyız.
Yüce Türk Milleti olarak amacımız bir, dilimiz, dinimiz, vatanımız, bayrağımız,
sevinçlerimiz, üzüntülerimiz bir lakin sebeplerimiz farklı olabilir. Umarım
tarafsız bir şekilde aşağıda verdiğim bağlantıdan milletimizin her ferdi vereceği
kararlar için kendi sebebini kendi bulur. Saygılarımla…
Fatih Koç,İstanbul,Ocak 2017


Yorumlar